Насилие и разврат и в рекламата
Скандалната
реклама на водка Екстаз предизвика бурна обществена
полемика. СЕМ реагира своевременно с постановление за глоби на
6 телевизии, които са я излъчили. От медийния съвет обещават до
няколко дни да стартира национална кампания Пазете детето,
чиято цел е да предпази малолетните българи от насилието и разврата,
които бликат от екрана. Как се планира да стане това?
Според проекта ще бъде въведен знак (червено кръгче с обозначена възрастова граница на забрана: до 7, 12, 14, 16 и 18 години). Надзорниците ще се борят в новия медиен закон тези обозначения да станат задължителни за всички телевизии, като те се излъчват не само при филмите със сцени на жестокост, а и при рекламите и предаванията, в които се говори за неща, развращаващи малолетните. Все още е под въпрос дали този проект ще бъде осъществен. Вероятно - да. Но доколко прецизно ще се преценява опасността и възрастовата граница. Какви ще са критериите за определяне на последиците и евентуалните поражения за детската душа? Доколко ние, родителите, ще съумеем на практика да осъществим тези ограничения? И дали забраните няма да направят белязаните с червено кръгче предавания още по-примамливи? Бъдещето ще покаже.
|