Истинност на Възнесението
Тази
истина изразява Той Самият, когато, беседвайки със Своите ученици
за отиването Си при Отца, казва: Отивам да ви приготвя място.
И кога ида и ви приготвя място, пак ще дойда и ще ви взема при Мене
Си, за да бъдете и вие, дето съм Аз (Йоан 14:2-3). И още:
За вас е по-добре Аз да си замина; защото, ако не замина,
Утешителят няма да дойде при вас (Йоан 16:7); Св. ап. Павел
говори ясно за това в своите послания. На едно място той пише: Христос
влезе не в ръкотворно светилище, което е само образ на истинското,
но в самото небе, за да се яви сега пред Божието лице за нас
(Евр. 9:24). Другаде директно Го нарича предтеча за нас на небесата
(Евр. 6:20). Апостолът утвърждава, че както Бог ни възкреси с Него,
така ще ни постави на небесата (Еф. 2:6), защото ние сме и наследници:
наследници Божии, а сънаследници на Христа (Рим. 8:17). Апостол
Павел ни дава и следните наставления: И тъй, ако сте възкръснали
заедно с Христа, търсете това, що е горе, дето Христос седи отдясно
на Бога; за небесното мислете, а не за земното. Защото вие умряхте,
и вашият живот е скрит с Христа в Бога (Кол. 3:1-3).
Отваряне
на Царството
До
пришествието на Сина Божий на земята, небето било заключено за родените
на земята, и въпреки че в дома на небесния Отец има много жилища
(Йоан 14:2-3), в тях не можело да се намери място за грешните потомци
на Адам; самите ветхозаветни праведници в смъртта си слизали с душите
си в ада (Бит. 37:35). С явяването в плът на нашия Господ Иисус
Христос, Който примирил Бога с човеците, небето със земята; съшествието
Му в ада и освобождаването оттам на ветхозаветните праведници и
накрая тържественото Му възнасяне на небесата с възприетото от Него
човешко естество, Той открива за всички хора Царството небесно.
|